Direktlänk till inlägg 10 september 2014

Låt mig förklara varför Alliansen förstört Sverige.

Av F. - 10 september 2014 16:54

Hejsan! 

Vissa verkar helt enkelt inte förstå varför Alliansen förstört Sverige under sina två perioder vid makten... Det är lite skamligt faktiskt. 

Vissa vet heller inte vilken ideologi partiet de röstar på har, vilket inte heller är bra. Okunskap gör så mycket. 

Det jag vill börja med att prata om, det är hur Moderaterna och hela Allians-packen förstört skolorna.

Jag, som nu går i skolan då, har gjort det mååååånga år. Men det är nu man verkligen har märkt hur Moderaternas påverkan på skolan har gjort den sämre.

Det som de gjorde, var att ändra på betygsskalan, så istället för MVG-IG, så har de nu som sagt inför A-F. Ja, visst, de må förvisso ha underlättat för mig litegrann, men det känns så omöjligt att få A! Man anstränger sig varje dag, i klassrummet eller hemma med läxor för att på något sätt försöka höja sitt betyg. Men sen är de ju några som inte kan visa sina kunskaper i klassrummet, antingen av rädsla av att prata inför mycket folk, eller andra anledningar. Ska dem inte få en chans då? Helt oresonligt, om du frågar mig, eftersom jag också suttit i den situationen när jag knappast ville prata inför en hel klass för de var så läskigt, man visste inte om man skulle bli bedömd eller bemött på fel sätt.


Moderaterna säger att de vill satsa på skolan först, sen vill de inte göra det, och nu vill dem det igen? Ja... Eh, vi ser ju hur det gick. 

Och jobben, åh, herregud.

Vart ska man börja? Moderaterna har INTE MINSKAT ARBETSLÖSHETEN, ARBETSLÖSHETEN HAR ÖKAT.


Fler unga än på länge är arbetslösa, varför? Hm... Kan de ha med höger-politiken att göra? O ja!

"Vi lovar 300,000 nya jobb". Eh, juste... Men med tanke på att de föds nya människor hela tiden så kommer ju inte 300,000 nya jobb räcka till. Det behövs fler jobb. Och detta har ni ju lovat i cirka 8 år, och det gick ju inte så bra. Nu sitter ni och lovar samma löften som ni gjorde för 8 år sedan. Har någonting förändrats? Svar: Nej!

Visst, vissa saker har ju förändrats. Alliansen har sänkt skatten ännu mer och vill sänka den ännu mer. Men det gynnar bara de som tjänar mest, inte de som behöver det som mest. Så en skatteökning, vilket de flesta partier är med på, skulle gynna Sverige bäst. Det skulle kunna minska klyftorna som vi just nu ser i vårt samhälle, och det skulle hjälpa de som tjänar minst och de som har det dåligt ekonomiskt. Visst, det må förvisso betyda att de rika får mindre pengar i plånkan, men är det inte så att de har nog med pengar ändå? Det viktigaste är att klass skillnaden minskar.

Det jag kan förstå är dem som jobbat för att få så mycket pengar, som har jobbat hårt hela sitt liv för att kunna gynna sig på skattesänkningarna. Men...

Men just nu finns det för många som har så lite pengar och så dåligt ekonomiskt, så att om en liten extra peng går till staten, så gör det inget.

Här lyfter vänstern starkt fram sina argument, vilket jag tycker är jättebra. 

Mindre klyftor i samhället säger jag!!! Att folk inte vill leva jämlikt är ju knäppt. Herregud. Pengar,pengar,pengar, ja de är allt ni tänker på. 

 

De har seriöst gjort de svaga ännu svagare, och de fattiga ännu fattigare.

"300,000 nya jobb är bara början". Hahaha, patetiskt, förlåt mig, men det är patetiskt måste jag säga. 

Sen så vill ju moderaterna behålla RUT, ja de gynnar ju dem bäst. Hahahahaha, wooow....

 

Öppna ögonen folket, rösta rättvist, rösta rött!   

 

//E.F.

 

   

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av F. - 16 mars 2015 18:36


Hejsan allihopa! Som ni vet så har en film blivit väldigt populär, och varit det ett tag, plus så har boken sålt multi. Ja, jag pratar om Fifty Shades of Grey. Brukar egentligen inte prata om sådant eller ens blogga om en sådan erotisk film, MEN, e...

Av F. - 10 mars 2015 20:41

Hej och förlåt för att jag inte uppdaterat, trots att jag sa att jag skulle göra det oftare. Men tänkte rekommendera er till att se en bra film från andra värlskriget, baserat på en sann historia. Man hör ju oftast om koncentrationslägren som tyvär...

Av F. - 1 februari 2015 20:58

Hejsan allihopa! Nu har jag äntligen fått en ny dator, så nu kommer jag uppdatera oftare igen. Hoppas ni haft en mysig söndagskväll än så länge! Ska bara göra ett snabbt inlägg om ett filmtips till er alla. Filmen heter Unbroken, och har att göra...

Av F. - 31 januari 2015 19:30

Hej! Nu har jag äntligen en dator igen, så nu kommer jag absolut börja blogga oftare igen, som förut. Men jag får ta och uppdatera lite senare. Är upptagen, men bara så ni vet! Så ni inte lämnar bloggen      //E.F. ...

-

Av F. - 6 januari 2015 00:43

Hej!  Vill bara säga att min dator gått sönder eller något så har inte kunnat blogga. Hoppas inte ni lämnar eller lömnat bloggen, ska försöka slänga in något inlägg från mobilen någon gång. Bara så ni vet :-) /E.F ...

Ovido - Quiz & Flashcards