Alla inlägg under juli 2014

Av F. - 31 juli 2014 20:27

"Vetenskapen kan rättfärdiga allt du påstår Gud har gjort. När människor blir sjuka, är det medicinen som räddar dem, inte "Gud". Jag ser folk som går hela livet, utan att tro på något, och sedan plötsligt på deras dödsbädd så finns idén av, Gud, himmelen och evigt liv.

Var är Gud då? Det är en fin fantasi, men det är inte verkligt. Att hålla folk borta ifrån att hantera verkligheten, det är det allting inom religion handlar om."

-Motto från filmen 2012: Doomsday.

Ja, detta stämmer ju. Några utav världens smartaste människor var atheister och är de än idag.


Jag förstår och vet att religion inte har med politik att göra, men vill ändå ta upp det.


Läs mottot, ta in detta, och inse fakta.


Läs detta också: 

När en mänsklig kropp dör, äger en rad förändringar rum i en hög hastighet. Hjärtat slutar slå, och kort därefter börjar cellerna dö, först i hjärnan för att sluta med cellerna i skinnet. Efter tre dagars död har en betydande grad av förändring ägt rum i kroppen. Processen har redan gått långt efter punkten där kroppen har någon chans att komma tillbaka till liv. 

 


Eftersom de förr inte fanns bra sjukvård som var utvecklad, med samma teknik som idag, eller samma sjukhusinstrument, så kan inte Jesus ha återuppstått efter 2 dagar. Om han skulle ha funnits, och sjukvården redan var bra då, som den är nu, så skulle de kunna ha stämt. Men det kan det inte nu i detta fall, eftersom detta var för 2014 år sedan. 


"En Gud kan inte ha skapat universum, åtminstone, vilket folk tror. Frågan är helt oresonlig. Tiden fanns inte innan Big Bang, så det finns ingen tid för Gud att göra universum i. Det är som att fråga efter en kant på jorden, jorden är en sfär, alltså har den inga kanter. Så att leta efter den är en meningslös övning. Vi har alla rättigheten till att tro vad vi vill, och det är min åsikt att den simplaste förklaring är, att det inte finns en Gud. Ingen skapade universum, och ingen dirigerar vår tro. Detta leder mig till en djup insikt, det finns förmodligen ingen himmel, och inget efterliv heller. Vi har detta liv att uppskatta vår utformning av universum, och för det är jag förevigt tacksam." - Stephen Hawking.


Detta är sant, och jag hoppas folk inser snart, att religion inte är lösningen på något. 


Jag respekterar allas religion och åsikter, men om man seriöst skiter i regeln "religionsfrihet" och hjärntvättar sina barn innan dem själv får chansen till att  använda sina egna åsikter och välja själv, så borde du skämmas. Låt inte din religion tas ut på barnen, de finns en lag på att de ska få kunna välja själv.

Jag vet inte själv om jag är religiös än, men som sagt, man är ännu ung.


//E.F.

Av F. - 31 juli 2014 18:14

Ja, den smutskastar inte andra partier som Alliansens.

Den är riktigt bra och stämmer, kolla in den här!:

https://www.youtube.com/watch?v=Y3mkMcJN4lc

Nu är det rätt länk! Haha   

Av F. - 31 juli 2014 16:37

Ja, nu tänkte jag prata lite om skolan, och skolsystemet.

Det var ju som sagt några år sen vi fick in A-E systemet. Var det bra? Nej!

Eftersom jag själv går i skola, (nämner ingen klass däremot, gymnasiet), vet jag exakt hur det är.

Du måste antingen vara lika smart som Stephen Hawking eller vara en rövslickare för att få ett A, oavsett vad.

Många lärare har fortfarande inte suttit sig in i de nya betygssystemet, och ger då ut helt fel betyg.

Det är nästan omöjligt att uppnå super bra betyg. Även om du kämpar och kämpar så är det tydligen inte nog. 

Många elever börjar bli stressade, av att de måste plugga till prov, läxor på fritiden, men samtigit ha någonting att göra däremellan, ett fritidsintresse. Det är nästan omöjligt. 

Man måste planera in varenda liten sak. Ska du plugga i helgen - eller ska du till din kompis/syster/bror?

Man får knappt någon fritid själv. Jag tycker läxor inte bevisar någonting. Varför ska man behöva ta hem skolan?

De är så sjukt onödigt! Inte varenda barn har någon som kan hjälpa till hemma heller. 

Visst, läxhjälp finns på skolan. Men, det är ändå onödigt.


Låt skolan stanna i skolan, inte följa med hem på fritiden. Detta är något som vänstern är väldigt inne i. Jag hoppas, verkligen hoppas att vi kan slippa läxor någon dag. 

Jag kommer ihåg att jag skrev till rektorn för jag var så himla sur... Vi hade en lärare som knappt kunde de hon sa från början, och knappt kunde språket. Det var otroligt jobbigt, men gjordes någonting åt det? 

Åh, nej! 


Absolut ingenting hände! Rektorn fick höra och även hennes chef, men sedan hände inte mycket mer. Tror att när jag slutat i den skolan, så har de slutat med "utredningen".

 

Usch, det får mig att må dåligt. Alla elever ska ha lika rättigheter till lika bra betyg.

Ingen ska få bli bedömd efter första betyget i ett område. Det betyder inte att alla andra områden går lika bra.

Men för vissa lärare är det så. 

VI MÅSTE FÖRÄNDRA DETTA, NU!

 


De är bara att kämpa vidare, hoppas på förändring.


//E

Av F. - 31 juli 2014 16:27

Jahapp... 

Har ni kollat in moderaternas reklamfilm på tv?

Ja, den är ju inte alls sann ett dugg. De ljuger om sin politik och försöker se bra ut på tv.

De säger att de andra partierna inte kommit överens gällande deras politik, men där har dem fel. Att ljuga i tv, det visar hur lågt de har gått. Att behöva ljuga och skriva tal som inte alls stämmer, de är verkligen lågt. 

Särskilt när man står och ljuger om andra politikers parti. Det har centerpariet gjort, åh, så många gånger. Även moderaterna. Hela Allians-gänget helt enkelt.

Att det är så svårt för folk att förstå vad som egentligen väntar med en blå regering ännu en gång. 

Shame on you, people!!!


Av F. - 27 juli 2014 21:21

Det kanske låter konstigt, att dödsstraff har något med politik att göra, men på ett sett har det någonting med politik att göra.

De är liksom ledaren i ett land som bestämmer ändå över lagen, om dödsstraff ska finnas eller inte.

Jag, som många andra, är emot dödsstraff. 

Det strider mot mänskliga rättigheterna.


Dödsstraffet kränker rätten till liv, och folk som avrättas får inte en chans.

Att döda någon, eller ha dödsstraff har bevisats att INTE minska brottsligheten, utan att den snarare ökat.

Att tro att man har rätten till att ta en annans liv är ju helt fel.

T.ex såhär:

En mördare har mördat någon. Ja, det är fruktansvärt.

Men att ta livet av den personen är ju som att göra likadant som personen gjorde, Man tar en annan persons liv.

Jag förstår, att många som gjort ett brott som mord, inte förtjänar att få komma ut igen. Det är självklart.

Men att göra likadant mot personen som mördade någon, är inte heller rätt. Personen får inte tid på att tänka igenom vad den gjort, utan den slipper ändå undan och istället blir dödad. 

Tänk dig själv, paniken som kommer när du sitter där i dödscellen, och väntar på att du ska dö. Det skulle inte kännas så bra, eller hur?

Nej, det är därför det just är så fel på alla sätt och vis.

Visst, jag förstår människor som är för dödsstraff också, men forskning har visat att dödsstraff inte leder till att brott minskar. Snarare ökar brottsligheten. 

Att en person bryter mot lagen är dåligt, jag förstår hur ni tänker, ni som är för dödsstraff. 

Men samtidigt dödas många oskyldiga av dödsstraff, sådana som polisen senare uträtt varit oskyldig.


Det tar livet av oskyldiga människor också.

Därför, just därför är jag emot dödsstraff.

Vad är du? För/emot?

 

Jag hoppas du är emot dödsstraff, för ingen människa förtjänas att avrättas på de sätt.

De strider mot de mänskliga rättigheterna.

 

 

Av F. - 27 juli 2014 19:19

Märkte nu att länken jag nyss skickade ut inte funkade, men sök såhär på youtube istället om du vill se videon:

God Does Not Exist - Stephen Hawking


//E.

Av F. - 27 juli 2014 19:16

http://www.youtube.com/watch?v=1zbITCsThDE

Kolla videon! Stephen Hawking talar ut.


-

Av F. - 27 juli 2014 18:29

Jag vill egentligen inte blanda in detta i min politik blogg, då religion och politik är två helt olika ämnen och saker. 

Men, jag börjar allvarigt få nog nu, på så himla mycket. 

Jag respekterar alla med religion, eller med någon slags troende på en högre person eller varelse etc. 

Jag kollade runt lite på Facebook och hittade en hemsk länk som en sida hade lagt ut. Sidan var sponsrad och som sagt så har facebook reklam för många olika sidor, och just den poppade upp på min startsida. Jag, som då är väldigt intresserad i politik, religion, osv. var ju tvungen att kolla in sidan.

Det stod massa hemska saker, alltså, särskilt en länk jag såg, denna:

http://www.viewster.com/movie/1200-17227-000/gay-muslims?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=gaymuslims


Alltså, hur kan man ens säga något såndant?

Det här är för dåligt. Man ser tydligt att världen inte utvecklats nog. Vissa människor lever med en extrem smärta, bara för de är rädda för att inte bli accepterade av de andra människorna runtomkring dem. Homofobiska kristna, muslimer, judar osv. är komedier. Om du tror på talande ormar, oskulds födslar, så har du inga rättigheter till att säga till mig vad som är onaturligt. Snälla, stoppa ut ditt huvud ur röven och inse fakta, ALLA ÄR OLIKA, ALLA GILLAR OLIKA.  

Det är inte ens säkert att din "Gud" finns, men du går ändå till kyrkan eller moskeén och ber till en person som kanske inte ens finns. Men, det du vet finns, de är homosexuella, bisexuella etc. Men dem kan du inte acceptera? 

Skäms! Det är du som är problemet i denna värld, inte dessa människor. 

Jag kommenterade det på länken, från mitt egna google-konto, fast på engelska. 

Visst, där står mitt namn, men ändå. 

Jag bryr mig inte över det. Finns många med samma namn som mig. 

Saken jag vill förmedla är, att om du är emot andra människor och hatar på dem, tror du då att du kan få en plats i himlen, bredvid din gud, allah eller någon?

Då har du fel! Är man ingen bra medmänniska så händer det aldrig. 


TRO MIG, JAG RESPEKTERAR ABSOLUT ALLAS ÅSIKTER, OCH RELIGIONER, MEN DET BETYDER OCKSÅ ATT NI SKA ACCEPTERA MINA ÅSIKTER.

ALLT JAG VILL HA ÄR MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER FÖR ALLA, OCH ATT ALLA SKA FÅ VÄLJA VEM/VILKA DE VILL VARA TILLSAMMANS MED I LIVET.

ATT HA DÖDSSTRAFF FÖR HOMOSEXUALITET ÄR IDIOTISKT, SKÄRP ER NU! BÄTTRE KAN VI MÄNNISKOR.

ELLER? 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards