Direktlänk till inlägg 4 december 2014

Vilken stabilitet?

Av F. - 4 december 2014 14:59

Vilken stabilitet finns i Sverige när Moderaterna styr? Eller när de styrde då? Ingen direkt. När ska ni som håller på M,C osv alltså hela högern, inse att det gynnar er som tjänar mest, och inte de som behöver det mest?... Alliansen lovar nya jobb, cirka 300,000 jobb för att vara exakt. Men när det hela tiden kommer in nya människor & föds nya människor så räcker inte 300,000 nya jobb. Sen så har det inte kommit så mycket jobb när de var vid makten och faktiskt hade chansen till att förändra. De gjorde de bara bättre för de som redan hade allt eller för att göra det så enkelt som möjligt, för kapitalisterna. 

Jag hoppas att de som röstar på SD ångrar sig rejält, och inser att SD står för rasism och folkklyftor, att de vill förstöra det för invandrare eller för de som tänker olika som dem. Och vi är exakt tillbaka till Tyskland under första och andra världskriget. HEMSKT. 

Jag hoppas att vänsterpartiet vinner omvalet, det skulle gynna så många fler, pensionärer, elever som går i skolan, arbetarklassen, medelklassen (alltså t.ex de som jobbar inom vården osv). 

SKÄMS HÖGERN, SKÄMS! 


Ja, jag tycker Löfven ska ta mer ansvar, eftersom trots allt som hänt innan är det han som är statsminister just nu. Men moderaterna lämnade ju bara så mycket skit. Fortfarande Löfvens ansvar, självklart. 

 

Om ni kollade live på aftonbladet igår kanske ni följde de långa debatterna osv, live, så kunde man se att Löfven tog fulla ansvaret och han visste att omvalet var hans fel också. Men det betyder inte att borgarna ska vinna omvalet och sitta i 4 år till. Det skulle skapa kaos.

 

OM BARA MODERATERNA I RIKSDAGEN ELLER DE SOM TYCKER MODERATERNA ÄR BRA, KUNDE SE HUR ALLA ANDRA I SVERIGE HAR DET OCH KUNDE SE ATT DET DEM RÖSTAR PÅ INTE GYNNAR ARBETARKLASSEN OCH ATT DE KAN BLI LITE MEDMÄNSKLIGARE SÅ SKULLE DET BLI SÅ MYCKET BÄTTRE. 


Men vi får helt enkelt hoppas att Vänsterpartiet tar hem nyvalet. Och NEJ, de är inte kommunister, de VAR. Men det var längesen, så om någon tänkte kommentera något sådant om mitt inlägg sen kan ni lika gärna låta bli. För då kan man lika gärna kolla på Moderaternas historia, och den är inte så fin heller. Men historia är historia. Och tyvärr går den inte förändras, trots att man i vissa fall skulle vilja göra det då det skulle kunna rädda miljontals liv. Men tyvärr går det inte! 


//E.F


  

Tyckte Ulla Anderssons press på moderaten Anna Kinberg Batra under budgetrabatten var väldigt bra och givande, därför delar jag en bild på henne.


OCH VEM BLIR DET SOM BETALAR OMVALET? VI FOLKET, HÄRLIGT VA?

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av F. - 16 mars 2015 18:36


Hejsan allihopa! Som ni vet så har en film blivit väldigt populär, och varit det ett tag, plus så har boken sålt multi. Ja, jag pratar om Fifty Shades of Grey. Brukar egentligen inte prata om sådant eller ens blogga om en sådan erotisk film, MEN, e...

Av F. - 10 mars 2015 20:41

Hej och förlåt för att jag inte uppdaterat, trots att jag sa att jag skulle göra det oftare. Men tänkte rekommendera er till att se en bra film från andra värlskriget, baserat på en sann historia. Man hör ju oftast om koncentrationslägren som tyvär...

Av F. - 1 februari 2015 20:58

Hejsan allihopa! Nu har jag äntligen fått en ny dator, så nu kommer jag uppdatera oftare igen. Hoppas ni haft en mysig söndagskväll än så länge! Ska bara göra ett snabbt inlägg om ett filmtips till er alla. Filmen heter Unbroken, och har att göra...

Av F. - 31 januari 2015 19:30

Hej! Nu har jag äntligen en dator igen, så nu kommer jag absolut börja blogga oftare igen, som förut. Men jag får ta och uppdatera lite senare. Är upptagen, men bara så ni vet! Så ni inte lämnar bloggen      //E.F. ...

-

Av F. - 6 januari 2015 00:43

Hej!  Vill bara säga att min dator gått sönder eller något så har inte kunnat blogga. Hoppas inte ni lämnar eller lömnat bloggen, ska försöka slänga in något inlägg från mobilen någon gång. Bara så ni vet :-) /E.F ...

Ovido - Quiz & Flashcards