Direktlänk till inlägg 10 mars 2015

Okunskap är det största hotet.

Av F. - 10 mars 2015 20:41

Hej och förlåt för att jag inte uppdaterat, trots att jag sa att jag skulle göra det oftare. Men tänkte rekommendera er till att se en bra film från andra värlskriget, baserat på en sann historia.


Man hör ju oftast om koncentrationslägren som tyvärr existerade under andra världskriget, och hur det nazistiska partiet planerade att ta över världen. Jag har nyss sätt en film som heter: In Darkness (2011), och har ni inte sätt den filmen så tycker jag att ni ska göra det. Den handlar om några polacker och judar som vill gömma sig från nazisterna någonstans, och hoppas att de kan fly dem. Från att enbart ha sett till sitt eget bästa, riskerar tjuven Leopold sitt eget liv genom att gömma ett dussin judar i kloakerna i den naziockuperade staden Lvov. Denna kloak ligger där han har sitt arbete, så genom det så kan han även hjälpa dem med rasonser och annat som behövs. Självklart är förhållandena där nere skit helt enkelt, för att säga det rakt på sak, men de flesta överlever där, och i slutet så händer något otroligt. Tänker inte avslöja mer än så, Filmen är annorlunda, för den handlar inte bara om koncentrationslägren eller annat från andra världskriget, utan den baseras på en sann historia med några som faktiskt levt i kloakerna, av alla ställen, för att fly undan nazisterna. Det som gör detta annorlunda, är för att de flesta skulle gått under jorden eller gömt sig hemma hos människor eller på hemliga ställen där de tror nazisterna aldrig skulle hitta dem, men dessa människor gömde sig under gatan, där egentligen vem som helst skulle kunna hitta dem om de ens orsakade ett enda högt ljud.

 


Se den, helt klart värt det, trots att den kanske verkar "tråkig", så är den absolut inte det! Och OKUNSKAP ÄR DET STÖRSTA HOTET, helt klart och det får man lära sig i livet. 

Och ännu en gång, förlåt för att jag inte uppdaterat!


//E.F.


 

I koncentrationslägret (nej,de hamnade inte där, men kolla filmen så förstår ni).

 

  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av F. - 16 mars 2015 18:36


Hejsan allihopa! Som ni vet så har en film blivit väldigt populär, och varit det ett tag, plus så har boken sålt multi. Ja, jag pratar om Fifty Shades of Grey. Brukar egentligen inte prata om sådant eller ens blogga om en sådan erotisk film, MEN, e...

Av F. - 1 februari 2015 20:58

Hejsan allihopa! Nu har jag äntligen fått en ny dator, så nu kommer jag uppdatera oftare igen. Hoppas ni haft en mysig söndagskväll än så länge! Ska bara göra ett snabbt inlägg om ett filmtips till er alla. Filmen heter Unbroken, och har att göra...

Av F. - 31 januari 2015 19:30

Hej! Nu har jag äntligen en dator igen, så nu kommer jag absolut börja blogga oftare igen, som förut. Men jag får ta och uppdatera lite senare. Är upptagen, men bara så ni vet! Så ni inte lämnar bloggen      //E.F. ...

-

Av F. - 6 januari 2015 00:43

Hej!  Vill bara säga att min dator gått sönder eller något så har inte kunnat blogga. Hoppas inte ni lämnar eller lömnat bloggen, ska försöka slänga in något inlägg från mobilen någon gång. Bara så ni vet :-) /E.F ...

Av F. - 25 december 2014 00:26

Jag tänker på dem som inte har någon alls. De som sitter ute på gatorna under julen. Det är dessa människor vissa vill förbjuda på gatorna. Du sitter hemma med en fet j*vla julskinka och massor med god julmat och känner dig dålig över detta?  Skä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards