Alla inlägg under augusti 2014

Av F. - 31 augusti 2014 20:28

http://www.aftonbladet.se/debatt/article19445119.ab


Så här ska det inte vara i skolan.


//E.F.


Av F. - 31 augusti 2014 20:26

http://www.aftonbladet.se/debatt/article/19445774.ab

:(

//E.F.


Av F. - 31 augusti 2014 18:32

Hej!

Jag tänkte prata lite mer om skolan just idag, och mindre klasser, samt lite om jobben.

Jag är för det argumentet, och har varit det väldigt länge nu kan jag säga. Självklart ska alla skolor ha mindre klasser, tycker jag i alla fall.


Eftersom jag gått i en stor klass förut, och går i en hyfsat stor nu, så är det någonting jag ständigt tänker på. Om bara drömmen kunde bli sann!

Jag tycker att det kan vara jobbigt att gå i en stor klass ibland, all hjälp finns inte för alla elever samtidigt, man får ständigt hem skit-läxor som egentligen är onödigt. SKOLAN SKA STANNA I SKOLAN, DET ÄR INGENTING VI SKA TA HEM.


Mindre klasser skulle hjälpa så många elever. Jag känner att efter det jag gått igenom i skolan, är ingenting någon annan ska behöva gå igenom. Jag tycker att lärarna ska bli bättre, och att lärarutbildningen ska bli hårdare, rektorerna mer seriösare, och kanske då fler elever blir engegerade i skolan.

Tro mig, jag förstår dem som hoppar av Gymnasiet eller grundskolan efter ett tag.


De finns dem som inte ens vill till skolan, får magont innan de går till skolan. De i princip hatar att komma till större klasser, eller att behöva redovisa inför klassen. 


NU HAR JU DUKTIGA REINFELDT TAGIT BORT NÄSTAN ALLA MINDRE HJÄLPKLASSER OCKSÅ, SÅ DUKTIG DEN LILLA FITTAN ÄR, VA?

 

URSÄKTA MITT HEMSKA SPRÅK, MEN EFTERSOM JAG GÅTT IGENOM SAMMA SKIT SÅ BLIR JAG UPPRÖRD BARA AV ATT TÄNKA PÅ DET.


Många gråter t.om innan de går till skolan.


Det räcker nu, nu vill vi ha förändring.



Om ni rika eller ni som sitter med mycket pengar i plånboken, eller ni som röstar på moderaterna, för EN GÅNGS SKULL  kunde tänka på resten av Sverige, för de som arbetar så himla länge, eller har ett sådant krävande jobb, som gärna skulle jobba 6 timmar per dag, eller för de som går i skolan som har det så himla jobbigt eller inte kan nå de betygen dem vill nå, SNÄLLA, tänk på dem och inte er bara.

Vi är INTE ETT BORTSKÄMT LAND FÖR DET. ÅH!

Sen ljuger ju Reinfeldt om jobbstatistiken också, nej 100 000 jobb har INTE alliansen skapat, och NEJ, inte 50 000 till. Lögn,lögn,lögn. Vill man ha jobb får man söka själv och anstränga sig.


Vi har blivit ett oss och dem land.

Om Alliansen, moderaterna, centern, eller någon annan i Alliansen-gänget vinner valet 2014, så vill jag seriöst inte se på samhället längre.


Rösta rätt - Rösta Grönt eller Rött.


/E.F.

  

Så blev det med högerpolitiken.   



Av F. - 29 augusti 2014 17:09

Hejsan och förlåt för dålig uppdatering, som jag nu sagt några gånger, men nu är ju vardagen tillbaka och man blir helt slut efter varje dag som går!

Just nu är det hett i riksdagen, alla partier försöker samla till sig så många röster som möjligt. 

Men självklart så är det ju så att man kan säga mer än vad man gör.

Så är det verkligen. Exempel:

Moderaterna sa från början att de ville satsa på att svenska skolan skulle bli bättre, men alla dåliga förändringar ledde till det värre bara. Sedan så sa Reinfeldt att han inte ville satsa på skolan längre, och nu inför valet så blir plötsligt skola en viktig faktor igen? Förlåt, men ska man göra något och lova något ska man se till att det händer någonting redan från början.


Många politiker ljuger och man vet aldrig om de håller sig till det dem lovar om de vinner valet. Man vet inte om någon kommer försöka reparera skadorna efter Reinfeldts perioder, man vet inte. Jag tycker själv att F! har väldigt bra argument ändå, ska se om jag hittar länken där Gudrun Schyman (F!), och Folkpartiets Ebba Busch Thor (FP).

Kolla den, lite roligt hur F! äger ut FP   

 

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/busch-och-schyman-i-debatt-om-familjeliv-2680797

 

//E.F.

 

En lite rolig bild bara för att göra stämningen bättre   

Godnatt!

Av F. - 26 augusti 2014 18:09

Hejsan och förlåt för dålig uppdatering. Har varit för trött för att uppdatera alls och har mycket läxor.

Men det roliga är att vi kommer börja läsa lite om politik & riksdagen i skolan. 

Eftersom jag är så engagerad i det också så blir det extra roligt. Alla tycker och tänker olika, och jag hoppas på diskussioner i klassen, det är kul att höra vad andra tänker och tycker. 

Jag tycker det är bra att vi diskuterar det i skolan, för det är alltför många som bara röstar på något parti och knappt vet vad dem står för. Helt fel!


Hoppas fler lärare tar åt sig detta och att fler elever vill lära sig om de olika partiernas ideologier.


Nu måste jag lämna, men vi hörs snart och jag återkommer med något intressantare, jag lovar!!


//E.F.


Av F. - 24 augusti 2014 21:06

Hej! Jag har varit i Malmö sedan Torsdagen, så har helt enkelt inte kunnat uppdatera någonting. Jag har mest njutit av tiden där, men nu är jag tillbaka, hoppas ni stannar ändå! 


Tänkte uppdatera imorgon, måste vila upp mig för morgondagen.

Vi hörs!

//E.F.   

Av F. - 18 augusti 2014 18:13

Läs denna länken:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19384458.ab


Okej, så om man kastar tårta i ansiktet på en politiker så är det allvar, då är polisen uppe dag som natt för att hitta vem det var. Men när det är någon som blir misshandlad, mördad, våldtagen osv, då tar det oftast längre tid att utreda vem denne som utfört brottet är? Så fort det är en med högre makt, då jävlar.

En tårta, snälla. Hur f*n ska ni straffa denne då? Med fängelse? Tror inte det. Alltså... Det är en tårta. Jag förstår liksom att det kan ses som omoget, vilket det är, och det säger jag som seriöst fått nog på Göran Hägglund.

Men allvarigt, man kan ju vara lite seriös åtminstone...


En tårta, haha herregud!


//E.F.


Polisen i Sverige börjar efterlikna dessa:


 

Simpsons polisen.

Är det någon som följer serien så vet ni hur dem är. Annars kan ni ju söka upp det.   


Av F. - 18 augusti 2014 17:59

Hej!

Idag har jag inte kunnat uppdatera som vanligt och inte heller kunnat uppdatera lika ofta som förut. Det är för att skolan ha börjat. 

Men, jag tänker absolut inte avslöja vilken klass eller om de är högskola eller gymnasium eller kanske bara det att jag bestämt mig för att börja plugga igen efter avslutande skola. Vem vet?   

Det var i allafall inte en bra klass jag kom till, och det måste blivit något fel. För det stod att det var ett program som har med samhälle att göra, med en speciell inriktning, typ t.ex samsam, och de var det jag klickade på och sökte in på.

Men nu har jag kommit i en oönskad linje.

Vet inte om jag tryckt på fel eller något, eller missuppfattat det hela.. men men! Strunt i det, för det är inte det inlägget ska handla om!!!



Tänkte bara säga nu att när skolan har börjat bör vi vara extra snälla mot varandra, särskilt de nya på en skola som kanske inte har det så lätt att träffa bra vänner. Eller även till de som har lätt att träffa nya vänner. Men det viktigaste är att vi ska hjälpa varandra och vara med varandra. 

Om du ser någon som är för sig själv, eller som inte verkar få så många kompisar eller har någon att vara med, gå fram till personen och prata med den. Eller säg åtminstone "Hej!". Det hjälper. 

Du kan började prata med personen om hen vill. 

 

Det var det jag ville ha sagt bara, kommer ett inlägg till inom kort. 

/E.F.

Ovido - Quiz & Flashcards