Alla inlägg under november 2014

Av F. - 17 november 2014 18:40

Hej!

Jag håller just nu på att kolla runt på lite olika debatter från efter och före valet. Det är alltid kul att höra vad folk har att säga. Självklart dyker dumma åsikter upp också, så som från SD och SDU. De tycker att Palestina är boven i Israel-Palestina konflikten, de tycker att rasistiska åsikter ändå på en viss nivå är helt okej (trots lagarna i Sverige), och så har de självklart massor med andra idiotiska åsikter. Det som är lite roligt att se är hur de ljuger så mycket (SD alltså), och hur de har i princip noll koll på sin fakta. Ja, det är i och för sig både Israel och Palestina som gör fel eftersom de båda krigar mot varandra, men Israel har ju försökt tagit över mer mark än avtalat. Och de säger att "det är helig mark" osv, vad man nu än kan tänka sig! 

Men det är väldigt obehagligt att se att ett parti med sådana rasistiska, islamofobiska, ointelligenta åsikter faktiskt är det tredje största partiet i Sverige. Jag SKÄMS!


Kan vi inte bättre än så? Usch... Alltså, det bara ryker okunskap från deras parti. NEJ - det är INTE invandrarnas fel att Sverige kanske har dålig ekonomi, NEJ det är inte invandrarnas fel att du inte har ett jobb, OSV. 

Sjukt! Den som är bäst för jobbet får det, och om du säger att "invandrare stjäl jobben", så är det nog dig det är fel på. Tänk efter, varför tror du inte du fick jobbet? Jo, dina kunskaper, erfarenheter räcker inte till. 


Nej, vi måste verkligen sluta hata och hålla på som vi gör! 


Tyvärr kan jag inte blogga mer idag, har väldigt mycket att göra, men vi hörs imorgon eller något! 


//E.F.


 

   

Av F. - 6 november 2014 19:49

Hejsan! Tänkte slänga in ett till inlägg innan jag loggar ut, det ska handla om satsningarna vissa länder gör på krig. 

Många länder miljonsatsar på krig, lägger ner väldigt mycket pengar på att rusta upp sig med vapen och skit, för miljontals kronor, medans de pengarna kunde gått till något vettigt, något så mycket viktigare än krig och dåliga saker. Man miljonsatsar på krig, men om man skulle miljonsatsat på att få fattigas situation att bli bättre så skulle man kunna förändra för så många människor. De pengar som går åt krig varje år skulle kunna gå till de som inte har någonting. De människor som inte har rent vatten. Fler skulle kunna fått tillgång till tak över huvudet, rent vatten och rätt vård. Men istället så krigar vi, tar sönder hus och dyrbara skatter för miljon/miljardtals kronor/dollar/pund osv. Det är sjukt... 

Jag förstår inte hur världen tänker, hur länderna tänker. Varför köpa vapen för miljontalskronor istället för att satsa på något riktigt bra och vettigt?

Alltså, om man verkligen bestämmer sig för att kriga över mark eller religion, så måste man ju inse en sak.

För länge sedan så hade länderna inga gränser (hoppas ni förstår uttrycket), men världen har förändrats. Alltså förr så var man mer enade, man resonerade och diskuterade istället för att dra fram vapnen, då så var alla enade och hjälpte varandra. Men nu så är det sjukt.

Man dödar tusentals-miljontals människor för ett litet landområde. Jag kan inte ens titta på världen längre. Det är sjukt, vart är vi påväg?

Politiken och religonen styr i detta. Jag menar, kolla bara på Israel-Palestina konflikten.

Herregud...


Jag hoppas det kan få ett slut allt lidande på jorden, men det kommer aldrig hända! Men vill så gärna att krigen ska försvinna. Tänk om det bara kunde hända!!

 

//E.F.

   

 

Av F. - 6 november 2014 16:33

Hejsan allihopa. Ville bara säga att det äntligen snöar utanför mig, snön är efterlängtad.

Men i alla fall, det jag tänkte prata om idag är hur det gått för Löfven än så länge och mina personliga tankar kring det hela. Man kan ju se hur många som röstat på Socialdemokraterna fick så mycket annat än de räknat med. Jag är som sagt vänsterpartist, av många anledningar. Visste ni att Vänsterpartiet är ett utav alla partier som hållt sina miljölöften bäst? Tillsammans med miljöpartiet står de på toppen. Många partier lovar men håller det inte alls.

Detta är absolut något att vara stolt över! Läser man aftonbladet varje dag, eller expressen eller ETC. så går det att se statistik som för det mesta stämmer. LO Sverige kommer också med mycket gott!

Jag tycker att mycket Stefan Löfven en så länge kommit med bara är skit. Hans förslag... Ja, dem är ju inte direkt så resonliga, kanske många men inte alla, enligt mig i alla fall. Ni får gärna kommentera vad ni tycker om Löfvens insatser än så länge! Men det jag ändå hoppas är att han reparerar Sverige efter Reinfeldts 8 år. De ställde till med alldeles för mycket. 

 

//E.F.

 

Av F. - 3 november 2014 16:30

Hejsan! Just nu är jag väldigt upptagen så det blir ett snabbt inlägg, som handlar om både miljö och en bra gärning för en annan varelse som existerar på jorden. Det har med politik att göra, inte exakt ämnet "att bli vegetarian", men att ta hand om moder natur.

Forskning har visat att vi måste äta mindre kött, eller ja... Det är ju rätt uppenbart och har varit det länge. Jag vill bli vegetarian. 

Att dra ner på köttätandet eller bli vegetarian hjälper inte bara djuren, utan även naturen. Jag funderar ofta varför vi tror att vi har rätten att ta en annan varelses liv. Tänk om människan skulle slaktas, att vi fick ombytta roller med djuren? Ja, då låter det inte lika kul. Den tanken kanske lät lite random, men ungefär så är det. 

Man tror väll att mjölkindustrin inte påverkar kossorna... Men där har ni fel. Det finns en video med detta på Facebook, Djurens Rätt sida. Tror den var där, hittar ni ej den så länkar jag den i nästa inlägg.


Men med detta sagt så ville jag bara säga ha en fortsatt bra dag. 

//E.F

  För att blanda in mer politik... Här har ni ännu en lögn från Reinfeldt. Tur att han ej styr längre.

 

Av F. - 1 november 2014 19:33

Hej!

Jag är väldigt upprörd... Ska vi verkligen låta konflikten mellan Israel & Palestina fortsätta? Det är ju sjukt!!! Hur kan det vara omöjligt att stoppa den konflikten som pågått så pass länge, i nästan 100 år... Det är hemkst, så många liv som förlorats, så många oskyldiga som dött... Allt pga. att ett gäng idioter inte kan komma överrens om ett par saker... Där bland annat mark. 

Jag blir upprörd och ledsen när jag ser detta på TV, särskilt nyheterna. 

Enligt SVT så försenas hjälpen för att försöka få konflikten att sluta... Eh ah, den har försenas väldigt länge, ungefär 100 år. Ja... Men okej...

Situationen är hemsk, och världen tittar bara på. Lösningen är inte att bomba i länderna eller skicka in trupper som dödar civila, nej nej... Lösningen ligger i folket, i ledarna över länderna. De måste komma överrens, och de måste komma överrens, diskutera, INTE KRIGA. Sens när vart krig en lösning för något? Ja, vill man döda människor så..

Och så kommer militären och försöker rädda dagen, det går inte så bra. Men Israel kan ju inte bara invadera mark som inte är deras, som inte ingick i dealen, så att säga.

För cirka 67 år sedan, så gjordes en fredsplan mellan desa länder. Men det spårade ut. De var överrens om mark, men Israel ville ha ännu mer mark, och invaderade Palestina.

Så... Det gick inte så bra!

Men jag tycker att det är helt sjukt att konflikten fortfarande pågår! Det är hemskt. Det verkar omöjligt att hitta ett sätt att stoppa konflikten. Det verkar som att man bara kan drömma om en fredsplan, att fred verkar långsökt...

 

Jag hoppas verkligen att kriget kan stoppas någon gång. Det är inte bra alls! Ni kan läsa mer om kriget på Wikipedia (för en gångs skull har de väldigt mycket med information som stämmer nästan helt), kolla även so-rummet.se (Väldigt bra hemsida), och aftonbladet har också mycket bra att läsa. Dem uppdaterar kanske inte om situationen varje dag, men de finns mycket som står där också!

 

Ingen sida i detta krig är bra som jag sagt förut. Men Israel är ju verkligen inte heller vettiga. De vill ta över mark för de tror att den är helig.... Men herregud... Näe, ni får ta och kommentera och säga vad ni själv tycker!

 

//E.F. (Och förlåt för en sådan dålig uppdatering).

 

Jag vill höra nu i kommentarerna vad ni har att säga!!! :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards