Direktlänk till inlägg 23 december 2014

Julklappar, "julstress", osv.

Av F. - 23 december 2014 20:30

Hej!

Eftersom det är jul imorgon kommer jag nog inte blogga alls imorgon, men det förstår ni nog? Och förresten tror jag inte det är så många som är inne på internet då eller som är inne på sin dator åtminstone. Kanske några gör det, men inte jag. Så bara så ni vet det blir det inga inlägg imorgon om jag nu inte så finner tid eller anledning till det. Man vet aldrig.

Men detta inlägg tänkte jag skulle istället handla om julklappar och julstress istället för politik. För vem har inte känt sig stressad över att skaffa alla julklappar någon gång? Eller stressad över vad man ska köpa? 

Jo, det är nog många som känner igen sig. Jag skulle julbakat nu, men jag orkar inte! Men julklappar har vi väll alltid känt behov av att köpa någon gång. Jag känner inte julstressen längre. Varför ska man det egentligen? 

Det finns så många som inte har någon familj eller några vänner att fira julen med alls. Det finns vissa vars familj är döda pga. svält eller sjukdom. Det finns dem som inte har råd att köpa julklappar eller ens köpa en julgran. Och jag tycker att julklappar bara är objekt som man ger till varandra. Men det är ju inte det viktigaste med julen. Det viktigaste är att man är tillsammans och har det trevligt. Jag har insett det nu på den senaste tiden. Jag önskade mig "Ingenting". Vill istället köpa "julpaketet" som då går till andra i t.ex Syrien som är flyktingar eller andra som är extremt fattiga. Då får dem ett matpaket i en månad. Eller det beror ju på var man köper detta matpaketet. Då får personen du beslutar dig att ge julklappen till istället ett gåvobevis. Och det tycker jag är fint. 

Det önskar jag mig. 

Man behöver inte ha massor med julklappar för att julen ska bli perfekt. Julstressen är onödig tycker jag. Finns inget att stressa över. Julen ska vara en fridfull tid. Också en tid då man tar sig tid att hjälpa andra, vara lite extra generös. (Trots att man borde vara det resten av året också). 

Men en extra chans till att visa medmänsklighet.

Bli inte för fixerad i julklappar och så! Ha det trevligt och slappna av. "It's alright, have a good time." Som de säger på en reklam inför julen. (Minns inte vilken bara för det nu?). Men ni förstår!   

 

//E.F.

 

 

Säger god jul i förväg!   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av F. - 16 mars 2015 18:36


Hejsan allihopa! Som ni vet så har en film blivit väldigt populär, och varit det ett tag, plus så har boken sålt multi. Ja, jag pratar om Fifty Shades of Grey. Brukar egentligen inte prata om sådant eller ens blogga om en sådan erotisk film, MEN, e...

Av F. - 10 mars 2015 20:41

Hej och förlåt för att jag inte uppdaterat, trots att jag sa att jag skulle göra det oftare. Men tänkte rekommendera er till att se en bra film från andra värlskriget, baserat på en sann historia. Man hör ju oftast om koncentrationslägren som tyvär...

Av F. - 1 februari 2015 20:58

Hejsan allihopa! Nu har jag äntligen fått en ny dator, så nu kommer jag uppdatera oftare igen. Hoppas ni haft en mysig söndagskväll än så länge! Ska bara göra ett snabbt inlägg om ett filmtips till er alla. Filmen heter Unbroken, och har att göra...

Av F. - 31 januari 2015 19:30

Hej! Nu har jag äntligen en dator igen, så nu kommer jag absolut börja blogga oftare igen, som förut. Men jag får ta och uppdatera lite senare. Är upptagen, men bara så ni vet! Så ni inte lämnar bloggen      //E.F. ...

-

Av F. - 6 januari 2015 00:43

Hej!  Vill bara säga att min dator gått sönder eller något så har inte kunnat blogga. Hoppas inte ni lämnar eller lömnat bloggen, ska försöka slänga in något inlägg från mobilen någon gång. Bara så ni vet :-) /E.F ...

Ovido - Quiz & Flashcards