Alla inlägg den 2 oktober 2014

Av F. - 2 oktober 2014 16:49

Hejsan! Jag måste verkligen rekommendera en film till er som gillar lite "rysare" filmer. The Purge: Anarchy heter filmen. Man kanske ska ha sätt första filmen "The Purge" för att förstå handlingen. 

Man kan säga att filmen, ja den har med samhället att göra. Purge är alltså någonting som händer varje år, en gång per år, i det framtida USA. Detta händer i framtiden, år 2023, och alla brott är lagliga under 12 timmar, inklusive mord. 

Man dödar för att "rensa" gatorna. Hemlösheten ligger på 1%, det verkar vara väldigt bra för många. 

Jag tycker att båda filmerna är jätte bra, för att anarki är inblandat och även politik. Jag är inte anarkist, men jag tycker filmen är grym!! Se den! 


Förlåt för hemskt dålig uppdatering, hoppas ni ändå stannar och läser bloggen! Jag ska försöka mitt bästa för att uppdatera oftare men jag har så himla mycket att göra nu också! Men vi hörs.

 

//E.F.

 

     

Ovido - Quiz & Flashcards