Alla inlägg den 1 september 2014

Av F. - 1 september 2014 18:09

Hejsan,

Idag så hälsade SDU på i vår skola, usch säger jag bara! De fick debattera med några ifrån skolan, som ställde frågor och lite sådant.

Hm... Hade dem bra argument? Som vanligt så hade dem INTE  det, men man är ju inte direkt förvånad. Att de ens fick komma hit, åh det äcklar mig!!!!   

De försöker få röster från de som fyllt 18 år osv, nåväl, min röst får de INTE!!!!

Rasismen är inte någonting skolan tolererar, men ändå får SDU, eller SD komma och debattera? Dubbelmoralen visar sig där väldigt tydligt. Men ja, alla får tänka och tycka som dem vill, alla har yttrande- och åsikts frihet, men det betyder inte att det är okej att sprida sin rasistiska propaganda i skolorna eller någon annanstans där folk inte ens vill ha den. Att folk ens röstar på dem, oftast handlar de om okunskap, eller missnöje. Ja, SD är ett missnöjesparti. Men vafan, det hjälper inte.


Att någon ens har hjärta till att hata andra människor för att de kommer utifrån, eller ser annorlunda ut... Det gör mig illamående, verkligen!   

Trodde folk visste bättre, men tydligen INTE! Det räcker nu, rösta ut dem ur riksdagen och riv deras propaganda om du ser den på staden. Åtminstone jag har fått nog på deras hemska ideologier och Jimmies fula ansikte på TV:n. 

 

//E.F.

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards