Alla inlägg den 27 september 2014

Av F. - 27 september 2014 16:50

Hejsan! Jag gillar inte att klaga, jag gillar att argumentera och diskutera... Men en sak förstår jag bara inte hur vissa kan säga.

Alltså:

"Men vadå, hon klädde sig "slampigt", eller "tunt", så hon förtjänade att bli våldtagen." 

Eh what? Jag förstår inte vissa alltså. Det är hemskt och sjukt. 

Våldtäkt är inget man förtjänar för sin klädstil eller för sitt utseende, det är ingen present. Man ber inte om det för man klär sig på ett visst sätt. Förstår inte hur vissa kan säga så, det är ju fruktansvärt. Ingen ber om det, eller att bli behandlad på ett sådant sätt. Det är så jäkla dåligt. Sen så är det vissa som trakasserar andra och tror att det är lagligt, men det är det absolut inte. Det kan man anmäla, och det borde man. Där tycker jag feminism är riktigt bra. Kvinnorna har fortfarande inte lika rättigheter som männen, och de behandlas fortfarande inte lika bra, även fast det blivit bättre än vad det var förut, då kvinnorna knappt hade många rättigheter alls. Jag skulle aldrig rösta på F!, för de enda frågorna de tar upp är feminism, och det finns så mycket mer att diskutera om som behövs diskutera om. Vänsterpartiet tar upp både feministiska- och parti frågor, vilket är bra. Jag håller på dem. Hoppas att dem växer ännu mer inför nästa val och tar hem det hela. Dem är absolut inte som Socialdemokraterna, som ändå har en väldigt förvirrande politik enligt mig. 

Men... Nu kan jag tyvärr inte skriva mer, måste gå... Vill gärna höra era åsikter, vad tycker ni om feminismen? 


//E.F.

   


Ovido - Quiz & Flashcards