Alla inlägg den 23 september 2014

Av F. - 23 september 2014 21:12

Hej!

Innan jag somnar för dagen vill jag bara påpeka en sak.

Många gör det dem kallar "Ice Bucket Challenge", egentligen "ALS Ice Bucket Challenge", utan att veta varför. Syftet med att man häller is och vatten över sig, är inte för att verka cool och få andra göra det. Tro mig, många donerar till ALS, men anledningen för Ice Bucket Challenge är att för typ varje like man får så ska man donera in till ALS fonder. De fonder som samlar in pengar för att försöka hitta ett botemedel mot ALS, dvs. Amyotrofisk lateralskleros. Det är en nervsjukdom som leder till att de nervceller som styr kroppens muskler gradvis förtvinar. Sjukdomen kan leda till allvariga komplikationer, ni kan gärna läsa om dem. 

Så, ni gör ALS Ice bucket challenge för att stödja de med ALS, och helst donera in en peng eller två, men absolut inte för att de är som en jävla utmaning som ska verka rolig eller utmanande. Många fonder har nu dragit in miljoner, det ska man vara glada över. Men säger bara till dem som gör det för skojs skull, att det inte är därför ni ska göra den. Läs på om ALS, sedan gör utmaningen. Donera in pengar så att forskningen kring ALS kan utvecklas ännu mer. 

Bara nu har kraftigt mycket pengar kommit in, nu ska mer in tycker jag. Stöd kampen mot ALS.


Jag ska göra ALS Ice Bucket Challenge, frivilligt, och för varje like jag får ska jag donera in till ALS fonden. 


//E.F.

Av F. - 23 september 2014 21:00

Förlåt mig, men alltså har inte kunnat uppdatera mycket alls! Känns inte bra, men har haft så mycket just nu som måste göras. 

Men... Detta måste ni kolla på, även fast det inte har med politik att göra. 

Nr 8, 4:32 minuter är fett creepy.

Det var en gång två systar, unga, tror dem sa 11 och 6 eller 9 år, som dog i en bilolycka i England. Deras mor följde två tvillingar följande år. En av tvillingarna hade exakt samma födelsemärke som en utav de döda tvillingarna hade, på exakt samma ställe. Det vart spökigt när systrarna krävde exakt samma leksaker som de döda tvillingarna hade, som de inte kunnat veta om. De frågade också om att tas till ställen de själva egentligen inte visste om.

Se hela videon, de är rätt så intressant faktiskt, livs mysterium! 

https://www.youtube.com/watch?v=4N-Vk4wdIQ

Sooo creepy!! 

Ja, jag är inte en sådan som tror på typ allting, men alltså detta är ändå skumt. 

//E.F.

Ovido - Quiz & Flashcards