Alla inlägg den 19 september 2014

Av F. - 19 september 2014 19:42

Hejsan! Har inte kunnat blogga så mycket denna vecka (som vanligt då), har varit förkyld och sedan haft massor att ta igen, så förlåt för det!


Men i alla fall... Detta inlägg ska handla om Djurens rättigheter. Ja, detta är väldigt inblandat i politik, så det har också med det att göra. 

Jag, och flera, börjar verkligen bli trött på hur djuren behandlas i slaktindustrin, man vet hur det ser ut, och så ska det inte vara!! Jag trodde ALLA VARELSER hade lika värde, men tydligen ser det inte ut som det alls. Inte många väljer att stå upp för djuren, för... Var är deras röst? Jo, det är vi som är deras röst i detta fall. 

Det är sjukt, hur många djur det är som slaktas världen över varje dag, det är DJURENS FÖRINTELSE. Ja, det är det, oavsett hur du ser på det. Så många djur som dött, pga. människans njutelse. Åh, det äcklar mig. Jag själv kommer bli vegetarian, jag är det inte just nu, men som sagt ska jag bli det. Ska kolla runt lite också på kosten och så, vitaminer osv... Ja, men det är ändå sjukt. Vissa tror att djuren inte har något värde alls, men vänta, vadå? 

Djuren har lika rättigheter som oss, eller borde ha. Det är hemskt, verkligen hemskt, att djuren ska behandlas som skit. Usch!!!

Och att vissa som ser det säger att djuren antingen förtjänar det, eller att djuren ska behandlas så... Åh, skäms på er riktigt rejält! 

Det finns politiker som tar detta på allvar, som vill förbättra djurens rättigheter och djurens förhållanden. Det tycker jag är bra, och jag hoppas seriöst att några fler tar upp detta allvaret. 

Det är nu eller aldrig. Utsläppen som blir när man slaktar och har kött-industier är riktigt stora, och påverkar miljön.

 

Sjukdomarna som ökar för dig själv är många, om man äter för mycket kött och inte lite vegetariskt alls i överhuvud taget, så ökar risken för bl.a hjärtproblem osv. Jag förstår det verkligen. Äter man en vegetarisk rätt blir man inte så ansträngd i kroppen och kroppen tyngs inte ner som när man äter kött. Testa själv att äta mer vegetariskt så får ni se. 

 

Aja, nu ska jag avrunda detta inlägg med att säga - Trevlig helg allihopa!!

 

/E.F.

 

  

Right?

 

  

  

Ska sluta äta kött inom snarast!!

Ovido - Quiz & Flashcards